Thursday, January 26, 2012

Ini Bukan Blog Politik Ye..


Kenapa saya nak bagitau ini bukan blog politik?  Yelah, nanti sebab nampak gambar pemimpin pembangkang kat sini, kang ada yg cop blog saya blog politik pulak...hahaha.  Kalau nak baca blog politik, sila google..berlambak ada..hehehe.   Oklah, program ni dah lama..awal Januari aritu.  Sebenarnya bukan saya yang bagi nama anak saya utk sumbangan ni tapi cousin saya yang masukkan nama dia.  So, pada hari kejadian kelam-kabut saya dibuatnya.  YB Nurul Izzah dah sampai tapi saya baru terhegeh2 nak masuk dewan.  Eh..dewan ke? Kecik je tempat ni, tak layak dipanggil dewan.  Bilik darjah tu besar jugaklah, ini lebih kecil dari bilik darjah. Tgk backdrop tu..sempoi habiskan?  Miskin peruntukan..ginilah.


Biarlah apa pun orang nak kata tentang YB Nurul Izzah tetapi dia secara personally, sangat mesra orangnya.  Teringat masa saya terserempak dgn dia di Pasar Malam Pantai Dalam, sangat2 peramah.  Muka bersih tanpa secalit mekap.  Masih kekal dengan imej tudung bawal.  Sangat manis orangnya.  Masa dia berucap ni pun takde protokol langsung.  Memang sempoi orangnya.


Mimi dapat beg sekolah sumbangan Yayasan Salam.  Lepas sorang, sorang budak diusiknya.  Sweet sangat.  Tak ramai yang dapat, tak sampai 10 orang pun.  Dan yang pernah dapat tahun ini, tahun2 depan mmg takkan dapat.  Tak terhad pada kanak2 darjah 1 je tau.  Yang ada dalam dewan tu pun ialah orang2 yang sama ada kalau UMNO buat majlis.  Begitulah 'kita' kan, tak kiralah sapa pun yang kita pilih, kalau dapat sumbangan dan bantuan, tak salah rasanya kita menerima.  Hakikatnya, mereka ini dipilih rakyat..iaitu kita sendiri.


Tanpa segan silu, saya cakap, YB saya nak bergambar.  Eh..boleh2.  Lepas tu, jap2..saya pun nak amik gambar u oll ngan BB saya.  So, suami sy yg tolong capture kan.  Dia pun tgh busy, so tak sempat makan.  Tapau karipap je.  Siap dia ckp, sorry, saya tak malu tapau karipap.  No protocols..itu yang bestnya.  Eh..jangan salah sangka..baju saya kuning tu kebetulan je.  Bukan baju 'Bersih' tapi baju Family Day company husband saya..hehehe.  Apa pun, terima kasih atas sumbangan yang diberi.  Kalau boleh berilah lagi..hahaha.  Lepas ni kalau orang lain yang terpilih sebagai MP Lembah Pantai, harap2 dpt yang mesra rakyat jugalah..barulah  Wakil Rakyat namanya..hehehe.  Adios..take care!

19 comments:

ala dee dia pn saudara kita ssama islam..bntu mbntu sesama kita..alhmdulillah! Muka dia brsih jek kn ;)
 
I pun suka dia sbb dia down to earth & low profile....yg penting santek & sweet...
 
sempoi n vey humble jek die kan dee...cantik lak tu walau pakai bawal sempoi2 jek.....

eh die dah kawin n ade anak kan.....maintan jek dari dulu sampai skrang body die kan....
 
hehehehe... alah kak kalu org yg fanatik je yg tak blh itu ini... hakikatnyer diaorang manusia biasa je... cume yg bezanyer fahaman politik je
 
1) Aktiviti macam tu memang sepatotnya tak perlukan bdrop yang gah gah... yang penting matlamat acara tu...

2) uncle memang suka YB macam ni...
 
bukan ADUN la...MP Lembah Pantai hehehe
 
npk sempoi je orgnya
 
dia cantik.. hehe.. yg pasti mimi senyum paling manis.. ahakss~
 
sweet la dia ni
sempoi jek tudung kelepet2 pn xde hal
 
orang kalau dah cantik kan memang cantik... politik adalah politik..
 
hahahaha.. banyak sangat declaration ko...
sebat jer dee apa yg orang nak bagi, apa kisah...
 
sgt sweet jer kan dia nie....
down to earth gitu...
org memberi, kita menerima...
rezki jgn ditolak :)
 
Tangan yg memberi itu lebih baik dari yg menerima :D
 
Dia ni sebaya saya...tp lebih matang dia punya personality...
 
dia sgt humble kan..
dah lah sweet :)
 
PKR bagi ke, UMNO bagi ke, PAS bagi ke..kita sapu...~hahahah
 
suka tgk dia..sgt cntik n muka bersih jer...
 
ni pon best...yg penting alhamdulillah ;)
 
Rezeki tu dee.. Mimi dpt peruntukan tu.