Thursday, February 7, 2013

Fave Hotel Kuta Square Bali

Salam, entry ni memang panjang.  Redho jelah baca ye..hehehe.  Saya kena buat roster gini sebab saya akan tinggalkan anak2 dengan suami sepanjang ketiadaan saya.  Ni semua To Do List.  Almaklum selama ni kitalah Manager kat rumah kan.  Dalam dah buat list tu, still saya prepare everything before fly.

Contohnya, ni hah.  Baju2 sekolah semua dah gosok siap utk 3 hari.  Siap label.  Buku2 pun label.  Baju2 untuk rumah babysitter complete label.  Ingat senang nak pergi berpoya-poya? Hahaha.  Alhamdulillah syukur, anak buah saya I-Shah duduk dengan saya.  Dialah tolong manage anak2 saya.  So, suami saya, adalah orang bantu.  Taklah kalut sorang2.

Kah..mata terbeliak..hahaha.  Saya pergi LCCT naik bas je dari KL Sentral..RM8.  Takyahlah susahkan suami pulakkan.  Cukup2 lah..hehehe.  Meninggalkan anak2 dengan perasaan sedih dan sayu.  Dengan janji akan call dorang tiap2 hari jam 7 malam.  Dorang pun tak nangis masa saya bagi lambaian terakhir sebab ini bukan pertama kali saya pergi trip jauh tanpa dorang.

Partner in crime..Puan CT Elly dan suami.  Dia honeymoon sempena 12th years anniversary.  Saya?  Saja je suka2 sbb mmg dah lama teringin nak gi Bali.  Itupun dia dah beli tiket dulu, saya beli kemudian.

Percaya tak, itulah luggage beg saya pergi dan balik.  Hand luggage only :)

Naik AirAsia dari LCCT jam 8.15 malam dan tiba di Denpasar Ngurah Rai International Airport Bali jam 11.10 malam.  Beli tiket masa promo 0.11 sen.  Total sorang RM91.11.  Percaya tak, kitorang beli tiket 1 way je dulu sbb nak rebut fare 11 sen tu..hahaha.  Dah gaji baru beli tiket balik.

Kenapa beli tiket malam?  Time ni je promo fare.  Time lain mahal..hehehe.  Tiket balik RM270.98 sorang.  Total fare = RM362.  Bolehlah..sebab biasanya tiket pergi balik RM500++ sehingga RM800++.

Masa ni kitorang dalam bas AirAsia otw nak ke terminal.  Jauh ok.  Next year korang datang, airport dia dah tambah besar dan cantik macam KLIA.  Sampai2 je Supir Pak Isme dah tunggu.  Dekat sini ok sketlah tak macam Jakarta or Bandung, ulat bersepah.

Dari Airport ke Hotel amik masa tak smpi 10 minit pun.  Dekat.  Saya booked Fave Hotel Kuta Square ni thru AsiaRooms.com.  Make sure korang pilih lokasi yang betul.  Ada banyak Fave Hotel kat Bali.  Harris Hotel lagilah berlambak.

Harga hotel ni utk 4 malam sebilik adalah RP1,430,220 = RM456.70.  Satu malam = RM115. Masa saya booked ni harga lebih kurang je dgn Tune Hotel.  Tapi mcm biasa, Tune Hotel without TV, without towel, without air-cond.  Leceh.

Check in..pastu terus masuk bilik.  Actually ada je hotel yang lebih murah dan ada konsep Bali.  Well, saya lebih kenal kawan saya yang comel kat sebelah tu.  Dia suami isteri hotelier.  Confirm nak yang selesa.  Lagipun, dia ni penakut.  Jap lagi ada patung2 kat hotel, confirm dia tak tidur lena.  So, baik amik yang moden je mcm Fave Hotel ni.  Tambah saya pernah tgk Fave Hotel ni dulu masa trip kitorang ke Jakarta.

Hotel ni ada pool.  Tapi bila pool dia depan lobby..tak sanggup ok nak berenang di situ sambil menjadi tatapan ramai.  4 hari kat sana tak sekali pun kitorang berendam dlm ni..hehehe.

Ada coffee house.  Saya booked bilik without breakfast.  Sebab saya was2.  Bila ditanya, halal buk.  Yelah halal, dalam menu ada Pork Rib..hahaha.  Hati2.  Dekat Bali, halal means ada jual ayam dan sapi (daging lembu).  Bukan halal dari segi sembelihannya.  Kitorang makan food yang dibawa dari Malaysia je as breakfast.

Ini bilik air dia.  Bersih.  Ada air mineral 2 botol kecil.  Ada berus gigi travel kit.  Ada towel yang bersih  Semua ni ditukar tiap2 hari.  Shower best..yang besar tu.

Cermin pun ada.  Almari takde tapi ada hanger dan tempat utk gantung baju lah.  Freezer or kettle air takde ye.  Air panas, sila ambil di lobby.  Bawalah flask sendiri.

Interior cantik.  Corporate colour Fave Hotel ni pink..so sweet.  Ada bantal peluk kecik warna pink tu..suka.  Ada LG LED TV 32" dengan 32 channel.  Best!  Ada free wifi dalam bilik dan speed adalah laju.  Tambah suka.

Bilik kitorang tingkat 5, ada lif dan juga good security.  Ada kad baru boleh tekan butang lif.  Oh ye..kawan saya suami isteri tu katil double bed lah :) Lagipun hotel ni sangat dekat dengan Kuta Beach.  Jalan kaki je. So, kalau ke Bali bolehlah consider hotel ni.  Tidur dulu, esok barulah perjalanan meneroka Bali bermula.

macam TV je yang kat atas kepala katil tu!!

rindu pak isme!... hahaha

Dr Singa: yang tv atas kepala katil tu adalah reflector..atas kepala katil tu sebenarnya cermin yg panjang :)

XPE DEE...panjang pun aku bace sbb nak kan info2 dari ko...

mmg aku puji ko..walaupun ko tinggal anak tapi ko tak lupe tanggungjawab ko...dan ko tak menyusahkan org yg tolong ko tgk2 kan anak ko....bagus2...aku puji sikap ko...

wey kecik luggage koooo...bagus laaa..takde laa berat2 nak hangkut itu ini heheeh aku kene menuntut ngan ko laa bab2 ni hahahaahah

pada aku kire berbaloi harga tiket ko tu dee....untung ko...harga hotel pun murahkan..boleh sgt laa 4 hari 4 ratus lebih duit kite....betul dee bab halal haram mmg kene tgk2 kan....takut kite TER jekk....

cantik nyer!!! :)

hotel adalah besttttttttttt

Perghhh...ko jalan2 lagi kan Dee. Good idea lain kali akak nak buat cenggitu jugaklah bila nak booking tiket.

x menahan pool dia depan lobby gitu...ekekek...
tapi bilik cantik, nice...

teringat kita check in hotel fave ni kan kak, kat jakarta tu...

yeahhhhh dah update!! ... aku copy paste jer la hahahaha

Assalamualaikum Dee

tugas seorang ibu telah didahulukan untuk 3 hari...tahniah
moga diberkati

betul cara u tu sis...
nak tinggalkan kids...
siap2 lah apa2 keperluan mereka dulu...
nak senangkan mereka yg tolong jaga tu kan.....
takde lah dorang serik nak jaga next time u nak gi holiday kannnn...

bestnya berholiday ....
hotel pun best...

not bad...

pak isme ni glamour sungguh. asyik keluar nama dia kt blog.

Terbaik lah 'pesanan & to do list' before gi Bali tu :)

Not bad hotel ni..

Teros rasa nak call Pak Isme booking..hahahaha

Boleh tahan hotel ni dee.. Walaupon kecil tapi nmpk bersih. Tiket flight pergi tu mmg murah. Bila la aku nk pergi sana agaknya yer.

ok intro dah baca....nnt baca lagi episod yg seterusnya..tak sabarrr dah ni...

waa..bestnyee.. hotel tu nampak cantik & selesa... teringinnye nak ke Bali..huhu...

bestnye dpt pegi bali..
ade plan nk g hneymun sna.. nmpaknye n k kne bbymun di sana la nnti.. :)

Keciknya luggage beg, ko mmg best la b4 pi semua dh siap!

cantiknya hotel dia...

Ye lah...tak sabar nk pergi bali nie...