Thursday, December 12, 2013

2 Tahun..


121213..cewah..macam cantik je tarikh kan..hihihi. Alhamdulillah..2 tahun dah saya bekerja kat sini (rimau group).  Pengalaman bekerja kat tempat lain yang macam2 hal - takde benefits, gaji tak naik, bonus takde, esok nak raya hari ni baru gaji, ada ke tak gaji bulan ni?, EPF tak bayar setahun, tiap2 tahun pindah opis, boss berhenti tak bagitau, boss cari pengganti kita sedangkan kita masih bercuti sakit, kena beli ikan untuk bini boss, cari orang repair washing machine boss, layan tetamu boss malam2 masa open house rumah dia, belikan lunch utk boss hari2, tukang beli dan simpan rokok boss sekarton dgn lighter, dan macam2 hal lagi.  

Semua tu mengajar kita jadi lebih matang, lebih kuat dan tabah menghadapi segala ujian sepanjang bekerja. 18 tahun yang mengandungi berbagai pengalaman pahit dan manis..dan bersyukur sangat. 2 tahun darinya adalah sangat indah..iaitu di sini..di tempat mencari rezeki yang terkini. Nikmat Allah yang manakah yang ingin ku dustai? Hanya ucapan Alhamdulillah..syukur kepadamu Ya Allah.

19 comments:

Alhamdulillah....
semoga Dee stiasa happy kerja kt
rimau group tu.
 
setiap ape yg berlaku ada hikmahnyakan dan tiap org ada rezekinya masing2.
 
alhamdulillah...

Tahniah kak dee...
 
kejap dh 2thn ek...kita ni dh lama gk kj..dh 11 thn..rs mcm nk resign gk tp ntah bila la
 
Alhamdulillah..tahniah Dee..:)
 
tetiba mcm touching pulak akk baca N3 ko ni sis...18 thn yg ko sabarkan akhirnya dpt ko nikmati faedah bekerja yg sepatutnya ko miliki...feel happy for u sis...
 
Alhamdulillah..
semoga happy selalu :)
 
happy working kak!
 
Alhamdulillah. 2 tahun dah yer kak. Saya pon seronok keja kat maybank dulu. Environment nya yg best. Tapi tu lah...tak der rezeki nak stay kat sana.
 
Assalamualaikum Dee

Alhamdulillah
Syukur
moga kekal dan diberkati
 
EPF tak bayar setahun? mak aih. tapi dalam gaji potong tak?
 
tahniah kak dee...pengalaman lalu adalah pengalaman yg kita bawa di tempat baru....apa kak dee ras sy dh rasa...syukur sy dpt peluang merubah kerjaya
 
Apabila sejarah dulu yang terlalu menyakitkan maka kita belajar menjadi insan yang sangat bersyukur dengan nikmat yang Allah s.w.t beri kini.
 
All the best!

2 tahun tu kira baguih dah. Semoga terus jadikan 12 tahun, 20 tahun... dan bahagia ceria dengan kerjaya!
 
Alhamdullillah dpt bekerja ditempat yang boleh dikatakan agak menjaminkan masa depan kan.. syukur laa.. :)
 
sekejab jer dah 2 tahun ko kerja kat situ kan ina.. bermakna aku pon dah 2 tahun gak jadi suri kepada en suami.hehehe.

rezeki anak-anak tu..

 
t.a.t.a: potong..tapi before saya berhenti saya perjuangkan..dan saya sendiri bawak cheque gi bayar setahun..lepas tu saya resign..alhamdulillah..bukan epf je..tax sy pun mcm tu..potong tp tak byr..
 
2tahun yg bahagia seakan penghapus berbelas tahun yg derita.hehe Alhamdulillah
 
Tahniah! Dua tahun yang menggembirakan tu harapnya dapat menghapuskan segala sengsara selama 16 tahun sebelumnya ya! Rimau group tu nampak macam awesome aje dari luar, seharusnyalah best kerja kat situ kan.