Monday, January 27, 2014

Padang-Bukittinggi Trip: Restoran Lamun Ombak


Alhamdulillah terlaksana juga akhirnya hasrat kawan baik saya Kak Tina nak bawak mak dan mak2 saudaranya ke Indonesia jalan2. So, dorang ni fly dari Miri dan tunggu kami di LCCT. Semua anak dara tau..hihihi.


Beli tiket return via AirAsia RM112 lah lebih kurang. Fly pada hari Thaipusam dan balik hari Isnin pagi. Alhamdulillah juga, trip saya ini disponsor. Jadi peneman je..untung tak? Untunglah..hihihi.


Kali ni saya bagi Kak Tina uruskan semua. Saya tukang cari supir, dia yang bincang semua. So, inilah Pak Handi, supir kami sepanjang ke sana. By the way, at the end of this entry saya akan bagi contact supir dan juga tips kalau ada yg nak bercuti ke Padang-Bukittinggi.


Eh..flight sekejap je tau, dalam sejam. Habis isi kad putih (arrival card) tu....pilot pun announce dah sampai Padang. Inilah Airport Bandara International Minangkabau. Tengok architecturenya..cantikkan. Tak sebesar LCCT tapi lebih besar dari airport di Semarang, Indonesia.


Sebab tak makan dalam flight, Pak Handi terus bawa pergi lunch di Lamun Ombak. Sapa ke Padang, memang akan singgah restoran ni.


Macam biasa, masakan Padang. Tapi orang minang kan masak pedas, so mmg kena sgtlah ngan selera saya. Orang2 Sarawak ni jelah susah sket, dorang tak makan pedas.


Yang kita taknak makan, sila letak tepi awal2. Kalau sentuh sikit pun akan dikira.


Tengok betik dia ada putih2. Rupanya tu puding. Sedap jugak.


Ini wajib cuba. Air Lamun Ombak. Ada soda sket, ada buah-buahan, ada mcm halwa so ada sket rasa mcm ubat..hehehe. Tapi manis sgt  Sapa tak suka manis mmg takkan sukalah air ni. Total makan utk 8 orang dalam RM100. Bolehlah kan. Esok, kita sambung cerita ye.

18 comments:

gud gud gud..
saya nak ke Padang ni..

* ambik buku nota *
 
seronoknya kak dee..
nak pg jugak ni..
 
Cantik ni DEE..ko tulis info2 dia yer...rasa nak bawak en suami si org minang akk tu tgk budaya minang yg sebenar diPadang ni..
 
tahun lepas masa pergi Bukit Tinggi tak singgah sini sebab singgah rumah seorang kenalan di Padang dan makan kat rumah dia sahaja.
 
bilalah dpt nak g padang lagi nie.
kty pun suka makanan dia .sbb pedas.
 
pergh untung ko dee...percutian di sponsor gitu...dah mcm retis ko hah heheheeheh....sonok ko pas turun flight naik fligt balik hah kekdahnyer heheheeh

beb air tu mmg menggiurkan....aku puase hoi ari ni hahaahahaha
 
alaaa best nyer!!!
 
Wahh menarik nie.. makanan padang pun nampak sedap.. :)
 
oic..
dee disponpor rupanya..
untung la..

air lamun ombak tu
mcm best je kan.
 
bestye.. letak gambo bebanyak lagi ek...
 
Oh, bestnya disponsor sama! Lepas ni cerita lebih lanjut lagi ya. Air tu nampak macam sedap tapi dah diberitahu cam rasa ubat, teruslah cancel feeling2 sedapnya!
 
waaaa syok lah kak di sponsor.... msti happening... bestnyer tgk lauk2 tuh... terutama msk lmk cili api msti terangkat nyer
 
bestnya akak...tiket di sponsor yer...ok2 along tunggu update seterusnya...
 
Jln² lagi. tak bawa handbag ke Dee?
 
bertambah syiok coti bila disponsor dee hahahahhaha...
sat i pun nak cari sorang lah utk sponsor i lalalalalala...
 
nanti sambung lagi
 
assalamualaikum tuan/puan

salam sejahtera buat tuan/puan yang baca blog ini, kami dari 7lines holiday tour and travel yang berada kat bukittinggi , kami menyediakan rent car, voucher hotel, dan package tour. jika tuan berminat boleh whats app or email, kami akan melayani tuan sebaik mungkin.

contact person : Firman
email : firman_7linesholiday@yahoo.com
7lines.holiday@gmail.com
Mobile : +62 823 90 797 959
Office : + 62 752 32371
insyaallah tuan / puan akan puas dengan layanan kami
 
Assalamualaikum...
Salam dari MINANG KABAU.yang biasa disebut dengan nama BUKITTINGGI PADANG.Salam juga dari saya ARMAN BUKITTINGGI.bergerak di bidang pelancongan sebagai pemandu wisata dan driver.Saya nak tumpang iklan kat sini...Bila ada tuan dan puan yang nak rancang melawat ke bukittinggi padang.Tapi belum ada contact untuk uruskan lawatan nya.Jangan risau.Saya boleh membantu uruskan lawatan nya...Untuk dapat kan info nya.sila contact saya di talian.
Call/sms/whatsapp..
+6285374176166
E-mail.armanpribadi@gmail.com

Terimakasih

Wassalam...