Thursday, October 2, 2014

My Borneo Trip - ParkCity Everly Hotel, Mini Handicraft dan Selamat Tinggal Miri


Assalamualaikum. Alhamdulillah akhirnya cerita perjalanan 8 hari di Borneo berakhir jua walau mengambil masa berbulan-bulan untuk habiskan entry..hahaha.  Saya book hotel ni thru Agoda.com. Bolehlah check rate hotel ni kat mana2 website online ye.


Kami hanya menginap 2 malam di sini.


Lobbynya agak luas.


Bilik pun luas, bersih dan cantik.


Kolam renang cantik dan agak besar.


Anak2 saya apa lagi..kerjanya berendam jelah.


View depan swimming pool.


Menikmati sunset di petang hari.


Lama saya duduk menghadap pemandangan ini. Subhanallah...cantik kan.


Sehingga hilang di balik awan. Pantainya tak berapa bersih kalau nak mandi tapi cukup untuk menenangkan jiwa.


Kalau nak cari souvenir macam FM atau t-shirt yang cantik bolehlah cari di sini.


Ye di sini tau..hahaha.


Sebelum berangkat ke Airport, kami singgah di area Beach Republic Miri dekat dengan Luak Bay. Pantai di sini lebih bersih dan sesuai untuk mandi.


Cuma masa saya sampai punyalah panas..huhu.


Kami teruskan perjalanan ke airport. Flight delay, so MAS bagi voucher Marrybrown. Kami tapau aje sebab masih kenyang breakfast pagi tu.


Sekian, rentetan perjalanan kami yang memberikan seribu kenangan indah. Insyaallah, panjang umur kita berjumpa lagi ye Miri. Thanks pada yang masih sudi melawat blog saya walau dah suam2 kuku. Insyaallah, lepas ni kisah trip saya ke Ho Chi Minh pulak ye. Bye.

12 comments:

cantik gile view die dee...mmg percutian yg tenang...anak2 hepi kite pun leh release tensen kan....aku suke laa view yg ko snap tu...sumpah lawooooo...
 
next trip boleh stay dekat new world hotel pulak, senang sikit nak makan2 :)
 
kak..seronok nyer bercuti kat tempat bukan pilihan orang kan..sebab org tak ramai, rase damai, tenang je..
 
miri pun byk tempat menarik rupanya
 
sape yang suka suasana tak hiruk pikuk boleh mai ke miri :)
 
lama tak singgah sini.. banyak baca story mory dee kat FB je
 
Salam... pernah tinggal di hotel yg sama dulu... nice hotel dan bfast pun sedap kemain
 
x pernah sampai miri lagi... cm best jgak ye..
 
nak gak pegi~ serious cantik
 
cantik view dee ;)
 
waaa bestnya kak coti coti....
 
kak... ko makin cantek la... manis je berskirt ijau mcm tu...