Thursday, June 24, 2010

Can I Really Forgive & Forget...


Hmmm...it's hard isn't it?  Well..to forgive and forget.  Maybe you can forgive a few but not all.  Last week, my ex schoolmates were asking the same question on their FB walls.  Okey..to be true..once and for all I admit...I can't.  I'm sorry..I know you read my blog.  Everything just shattered, my heart..everything....when it happened more than 10 years ago.  Yeah..you did break my heart and yes the wound is so deep.  So deep that you can't imagine.

Lately, your image 'popped' in my mind and in front of my eyes.  I don't know why.  I remembered all the sweet moments we had.  But when you left me..my world falls apart.  All the sacrifices, time, money, does not worth it.  Now, you 'googled' my name on the internet.  I wonder why.....

15 comments:

huh..siapakah itu dee..kekasih lama kah.....just ignore it...tepuk dada tanya selera key.....kuatkan hatimu...
 
its easy to forgive...but not to forget kan dear..

take care..
 
kena lupakan Dee walau payah!
 
kenangan lama mengganggu fikiran ek...
well, i guess for most of us...
to forgive insyaAllah boleh...
but to forget, ermmm tat's a totally different thing plak kan...
 
hurmm!
apepun beri sedikit waktu..!
kak Dee harap akak kuat..
 
its not easy to forgive & forget..
sometimes ianya masih segar di dalam hati.. mane mungkin itu semua terjadi...
 
lupakan aje.... selagi kita ingat.. selagi itu lah sakit tu akan bernanah....

org yg menulis tak sama dgn org yg menanggung... tp usaha la agar ianye tidak menjadi barah....
 
jeng jeng jeng ....... sambung sendiri
 
I know who u r'....U did hurt my friend soooooo dammmmmmm deep!!!
Plz stay get lost from her live now and forever!!!!

Taty
 
kalau boleh lupakan la dee...
 
maaf bley...tp nak baik cam dulu sorila...that is my style hhuhu
 
mmg susah nak maaf dan lupakan mcm tu saje..saya pun pernah rase ape yg dee rase, walaupun byk org ckp sedangkan nabi ampunkan umat, tapi saya serius sampai sekarang x boleh maafkan org tu...kita ni cuma manusia biasa saje dee, saya faham perasaan dee skrg..
 
memang pun akak...kadang2 orang cakap maaf kan jerk la..tapi klu kata maaf dah di ucap..tapi xdapat nak melupakan setiap kesalahan tue pun xguna jugak kan...ada yang bleh di maafkan..tapi ada yang terlalu susah nak di maafkan...
 
sis, i know u can.. yes u can do it
 
You don't have to forget coz it already part of your life experience in the past...

But you need to forgive and put everything behind, otherwise you will never be able to move on swiftly... All those memories will only bring pain when unforgiven, making ur current and future relationship to suffer unnecessarily...