Ye, saya kat KL je. Bukan kat Cameron Highland. To be exact, saya kat Bangsar Park je. Yup, semalam petang konon nak gi ngeteh kat Pelita Bangsar, ternampak kafe ni. Aik? Baru ke? Jom terjah.
Kawan saya cakap muka saya berseri-seri giler semalam. Yup, saya memang sangat happy. Rezeki kerja datang lagi sekali selepas 3 tahun mencari. Nanti kita story pasal tu ye. Cafe ni kecik je tau. Tak besar. Macam kat CH tu, semua jenis tea keluaran Cameron Valley ada dijual di sini. Fertilizer pun ada. Tengok belakang saya tu. Banyakkan..so, tak perlu naik CH semata-mata nak beli tea2 ni semua.
Kaunternya sangat simple, staff ngan owner sangat friendly. Amik lah gambar byk mana pun, dorang tak kisah. Cafe ni baru dibuka 10 hari yang lepas. Interior yang sangat cosy dan soothing. Ada banyak menu menarik, yang berat ada, yang ringan pun ada.
Saya order Strawberry Flavoured Tea hot in a small pot. My friend minum Blackcurrant Flavoured Tea. Harga dalam RM9++.
Saya makan Aglio Olio Pasta Seafood. Harga dalam RM26. Sedap, pinggan menarik tapi kecik sket..makan kena hati2 kalau tak kepah terbang..hahaha.
My friend makan Black Shadow. Sandwich daging black pepper. Roti boleh pilih. Yang ni cabbiata. Then boleh pilih salad of the day or potato of the day. Ini potato of the day. Sedap. Harga dalam RM20++ ke..saya tak ingatlah.
Ada sebuah gambar yang besar dalam restoran tu, feeling mcm makan kat ladang teh CH tapi kaler gambar Black & Whitelah pulak..hahaha. Owner and staff tanya sedap tak food? Anything we can improve? Comment saya, semua ok except for service quite slow utk food. Sedangkan dalam cafe tu kami 2 orang je pelanggan dia. Dia apologize, dia kata staff2 dia baru. Baru nak experience, baru nak adapt but they will improve day by day. Food..sedap. Saya suka bila pergi restoran macam ni owner ada initiative utk tanya pendapat customer. Rasa dihargai. So, u oll gi lah terjah. Cafe ni sederet dengan McDonald Bangsar. Enjoy!












