Thursday, April 8, 2010

Janganlah Over Sangat Pakcik!!

Thx fifi sbb tlg bgtau kawan2 mama yg mama cuti...hehehe.  Nanti mama upah cekelat.

Oh, ye.  Semalam sy bercuti sbb byk urusan yg perlu diselesaikan.  Di antaranya melibatkan beberapa agensi kerajaan dan bank.  Alhamdulillah..urusan di bank sgt pantas dan mudah.  Urusan di satu agensi kerajaan ni..sebenarnya mudah..tp bila pakcik yg ditugaskan untuk memberi nombor tetapi terlebih cakap pun bosan juga.  Sebelum ini sy pernah ke cawangan yg sama.  Dia nasihatkan sy lain.  Bila sy pergi lagi ke cawangan yg sama semalam, sy dinasihat lain pula.  Yang x sedapnya siap cakap tindakan sy x bijak.  

Perlu ke bercakap begitu di hadapan pelanggan2 lain yg turut beratur mengambil nombor.  Sampai sy cakap, xpe lah pakcik..yg tanggung sy bukan pakcik.  Sy mmg berterima kasih kerana dia prihatin..tp ini akaun sy.  Sukahatilah sy nk buat apa pun dengan duit sy.  Akhirnya sy membuat keputusan utk menyelesaikan perkara tersebut di HQ sahaja.  Sbb utama sy dh malas nk dgr pakcik tu bg consultation free.  

Di HQ urusannya mudah dan pantas.  Xde banyak tanya..xde nasihat2 yg x dipinta.  Akhirnya settle semua urusan sy.  Alhamdulillah.  Agensi apa tu..biarlah menjadi rahsia sy.  Servis di situ tidak pernah mengecewakan sy..tetapi pengalaman sebanyak 2 kali di cawangan tersebut membuatkan sy berpikir..barangkali sbb cawangan tu x ramai pelanggan..sbb tu pakcik tu ada byk masa nk menasihati org.  Xpelah..niat dia baik..hehehe.  Apa pun, terima kasih ye pakcik!!

13 comments:

oooo dah settle ek sis kat HQ tu...
i pun kkdg prefer ke HQ sbb i rasa urusan dgn HQ nie lebih senang skit aaaa....
 
terlebih ramah tul pakcik tu smpai bagi consultation free. btul lah ckp u tuh, sbb terlalu over sgt, smpaikan org pun malas nak pegi cawangan tuh..
hehehe
 
OOppps!!Pak chik terlebey sudah....
 
suke ati jek pakcik tu..nk ckp org bijak tak bijak :p

tak pelah dee mgkin dia mmg suke bcakap..hehehehehehh

tp suke the way u lawan ckp pakcik tu .. mmg pun..yg buat u yg tanggung u..tak de punnn kaitan ngan that pkcik heheheheh
 
hohoho..pakcik..pakcik..
selamat die pakcik..sabor je la kak..hehehe
 
itulah ..niat pakcik tu mmg baik kan ..tp time tu kita lak tade mood satu hal nak dgr nasihat ..ekekekke..

apapun semuanya dah settle ye dee.alhamdulillah..
 
saya pun tak suka...tapi kalau sikit2 saya snegih2 jela....sambil angguk2..betah kang kata kurang ajar dan tak nak dengar kata plak kan....

tapi kalau lebih2..sambil sengih macam tak nak sengih saya akan berlalu pergi gitu je..pastu buat2 tak sehat...ok tak?..hihihhi
 
Salam Puan rumah! Selalu jumpa org cenggini.. bagi pendapat yg tak diundang.
 
huh...aku pun tak suke jenis2 yg over camni...dah le tu bagi pendapat yg tak kena plak tu...memalukan agensi kerajaan sajork!!~~
 
peramah giler pakcik tu.. tapikan dee, kadang mmg kita akan jumpa org2 camni punya. so sabar jelah
 
Pakcik tu jwtn dia apa kak dee? Kdg yg tlg bg nombor ni par guard kat bank je. huuu sabar jelah.
 
Adess susah jugak kalau bagi nasihat yang tak diperlukan nie kan.. hehehe.. Bagus laa dah setel..segala urusan tuh.. :)
 
kadang2 nasihat yang tersalah landasan ni mmg annoying..
pakcik tu mungkin berniat baik.. but sorry salah tempt.. and dia x leh la terus conclude salah ke betul.. sbb apa pun yg org nak buat, fr sure ada sebab musababnya kan?