Monday, June 4, 2012

Flemington Hotel, Taiping


Firstly, nak ucap million thanks pada semua yang wish birthday saya aritu.  Ok, jom teruskan cuti2 Malaysia saya baru ni.  Hot2 lagi..hahaha.  Saya google punya google, terjumpalah hotel ni.  Recommended also by Sis Rasp yang kerap gak singgah Taiping.  

Why Taiping?  Saya sebenarnya lebih suka pergi tempat yang tak ramai orang kalau time cuti2 sekolah ni..hehehe. Pada masa yang sama, saya dapat ziarah sahabat lama di Taiping.  Ok, jom baca hotel review saya ni.

Flemington Hotel ni dekat je dengan semua attraction kat Taiping tu.  Dalam area Taman Tasik Taiping yang hijau dan mendamaikan.  Nak cari pun senang, exit tol Changkat Jering terus ikut signage Taiping/Taman Tasik Taiping.  Jom jenguk dalam.


Gambar ni saya amik masa balik dari dinner.  Tapi dah susun cantik2 utk di review.  Front office dia simple je.  Staffnya ramah2.  Ada satu insiden kelakar.  Saya diberi bilik 331.   Baik punya nak bukak pintu, terpacul sorang ah soh.  Terkejut saya.  Rupanya salah bagi bilik daaa.  Dalam sistem dorang, bilik tu kosong.  

So, saya diberi bilik lain.  Eh, masa ni saya cool je..hahaha.  Sbb hari birthday saya kot, tak mohlah marah2.  Buat spoil mood je.  Lagipun staff hotel selesaikan masalah saya dengan baik.  Thanks to their quick response.


Ni waiting area dkt lobby.  Ada byk seats, sofa yang cantik2.  Ada lounge jugak.  Tapi saya tak singgah situlah..hehehe.  Kecik dan simple je reception area dia ni.


Saya booked superior room.  Rate masa saya book ni ialah RM128 nett/night with breakfast for 2.  Murah jugakkan.


Ada LCD TV.


View dari bilik boleh nampak Bukit Larut/Maxwell Hill yang kehijauan dan berkabus bila hujan.


Ruang utk berhias.  Almari?  Mmg takde.  Oh ye, fridge pun takde tau.  Mcm Tune hotel lak.  Refreshments mcm mineral water,  coffee/tea tu ada termasuklah kettle utk boil air.


Bathroom nya kecil tapi yang penting bersih.


Ada shower je complete ngan shower gel & shampoo.


Ada juga travellers toothbrush and toothpaste.  I LIKE!


Kids pool menarik..terletak di rooftop.  3 hari saya kat sana, 3 hari lah anak2 saya berendam sakan.


Adults pool.  Pun kat rooftop.  Cool kan?  Dalam wei..4-5 kaki..tapi saya rasa mcm 6 kaki je.  Sebab kaki saya tak dapat jejak pun lantai pool.  So, saya tak berani.   Almaklum tak pandai berenang.  Baru ingat nak kuak lentang..hahaha.

Ada juga skybar kat atas ni.  Eh, hotel ni provide free breakfast jugak.  Saya lupa nak snap pic masa breakfast.  Bz makan..hehehe.  Food bolehlah tahan utk hotel yang bukan 5 bintang ni.  Parking provided.  Lepas ni kita tengok pic2 Taman Tasik Taiping yg cantik menawan ye.  Take care u oll.  Semua info boleh didapati di website Flemington Hotel.

14 comments:

nice hotel la dee..simple tapi selesa.....yg penting budak2 hepi dpt main pool....biasenye tu laa habuan tuk anak2 kan....dpt pool hidup la dieorg he he he...
 
pndai dee cr tmpt bercuti..good idea lah jugak nih..n hotel npk nice pool dia pun nmpk besttt
 
Baru balik dari Taiping jugak tapi kami duk kat FURAMA Hotel..
 
ok ek otel ni...hari tu pergi jenuh survey hotel...next time boleh laa try sini..

Taiping kurang sesak sikit time cuti sekolah... tak cam cameron...huuuuuu lotihh ahcikk
 
bes gak le.. kalu tak ramai.... sgt sesuai tempat nih..... huhuhu

blh la survey..
 
bestnyer,,,, best tul cuti2 jln2 sana sini, hotel tu pun cantik
 
ni dah dekat betul dgn sekolah lama saya, mrsm taiping! roof top pool tu nampak best!! saya mesti pileyyyyyy hotel ni kalau ke tepeng..:)
 
Review yg bagus.. dan hotel pun nampak cantik dan bersih.. :)
 
cantik hotelnie...tetiba rs nk g gak nie..:-)
 
pool utk dewasa nampak cantik...sbb dr tepi boleh nmpk bawah.
 
pool utk dewasa nampak cantik...sbb dr tepi boleh nmpk bawah.
 
lupa i nak ckp kat u dorang xde fridge....
neway i pun suka hotel nie...
staff nya memang friendly...
yg penting bersih and cheap...
and i loooooovveee view pepagi dia tu....awesome!
 
wahh best ada skybar...hehehe
 
Yes, Skin Tags can be breakwater away and a blackleg will appear on your skin.
formerly surgical treatment or chemical acids are used sex partners or oftentimes alteration their sex partners are prone to contract sexually transmitted infections.
make the canister upright and urge the number 1, though: what are skin tags?


Here is my blog: what are skin tags caused from
My webpage: verruca treatment