Monday, June 11, 2012

Mee Udang Mak Jah Kuala Sepetang




Sambung dululah cerita di Taiping kan..hehehe.  Alah..setakat Taiping je tapi entry smpi berhari2.  Saya mmg suka buat detail2 cenggini.  Tiap entry cerita isinya berlainan.  Biarlah hanya jalan2 dalam Malaysia je pun.  Manalah tau..ramai di luar sana mencari info.  Boleh juga dikongsi bersama.  Kalau saya gi London/Korea/Jepun..confirm sebulan entry psl tempat2 tu tak habis2..hahaha.  

Oklah, kalau ke Taiping, jangan lupa singgah Kuala Sepetang.  Dari Taiping lagi dah boleh nampak signage Kuala Sepetang.  Taklah jauh sangat.  Dalam 20 minit ada kot.  Kami pilih utk makan di gerai Mee Udang Mek Jah atas recommendation orang Taiping sendiri.



Saya pergi malam.  Anak2 berebut-rebut amik gambar kat sampan ni yang menjadi trademark Mek Jah.  Yang ramai2 tu anak sahabat lama saya yang kini berkhidmat sebagai cikgu di Taiping.


Ini nasi goreng udang biasa.  Harga dalam RM8 kot.  Dihantar dalam sampan yang comel.  Udang belah2 bawah tu.  Malas saya nak kaup2 ke atas.  Ini mimi punya.  Dia kata sedap.  Saya rasa jugak sesudu...mmg sedaplah.  Boleh tahan.


Ini saya punya.  Mee udang special.  Tapi saya rasa biasa je.  Boleh tahanlah.  Tidaklah mengecewakan sangat.  RM12 kot harganya.  Kawan saya yang belanja.  Tu yang tak berapa tahu harga.  

Owner kedai ni cakap dorang ada cawangan di Wangsa Walk, KL.  Tapi banyak review yang saya baca, rasanya berbeza.  Sedap lagi yang di Kuala Sepetang.  Maybe u oll boleh cubalah.  Kedai di KL dekat dengan Restoran Cheng Ho milik Amy Search tu.  Ok, esok kita sambung story lain lak eh.  Bye..take care.

15 comments:

eh okey la dee...aku suke entry ko mcm nie....biar le berentry2 pun sebab ko punye penerangan details..selalu gak aku refer blog ko.....

ish bile laa nak try nie....ade mase nanti aku turun perak aku heret gak la laki aku nanti...
 
kt tv kt blog org dok cte pasal mi udang
ntah bila nk dpt rasa sndiri
 
Tak dan nak singgah makan kat sini masa pi Taiping haritu.. Nampaknya kena pi lagi la...
 
ha rm12? waw not bad ye harga dia sis..
 
mcm best je kan... tak penah lg sampai ke kuala sepetang...asik la tgk kt blog org je.... heheheh

boleh tahan yek harga dia rm12 kak... dia nyer cawangan tu dana lum penah try lg... ntah bile ntah
 
Mee Udang mmg serasi dengan Kuala Sepetang kan, tp lepas ada skali tu p belah situ, serve tak best dengan lalat banyak trus xjd:)
 
ada my fren cuba yg kat wangsa walk tu. dia ckp ok sedap..
 
teruja wajib kena cuba ni...
 
Tak kisah laa berapa entry.. janji citer best..tak de hal nyaa..

Sedapnyaa mee udang tuh.. Besar2 udangnya..
 
pernah rasa mee udang yang di buat oleh rakan yg memang orang Perak, memang sedap. Tak pernah sampai Perak, kalau sampai nanti mesti saya cari kedai ni...:)
 
mmg dh bertahunla tak pegi perak.dulu pegi pun masa sek rendah...bila lah nk repeat gi perak ni...
 
sama mcm sy Dee..entry Kuching tempohari pon x abis2 agi..ekekek

x penah try lg mee udang kt sini..tp diaorg ckp kt Penang lebih sedap ag..:-)
 
i lum pernah makan sini ....
tapi SH dah pernah gi...
sbb dia cakap rasanya biasa jer...
membuatkan i malas nak gi hehehehe...
 
sepanjang jalan ada senbod dia!!
 
owhh sedapnya mee udang..pastu nasi dlm sampan tu sangat menarik la dee ;)