Tuesday, June 26, 2012

Jumpa Artis Di Broga Hill


Last 2 weeks, me and my opismate gi panjat Broga Hill.  Planning kul 6 pagi..well mcm biasa ada jelah yang lewat kan.  So, kul 7 pagi baru smpi ke kaki bukit Broga.


So, by the time dah nak smpi puncak dah pun cerah.  Wui..masa ni mmg menguji lah tahap kecergasan masing2.  Eh..saya je kot..budak2 lain tu laju je..saya last skali kat belakang.


Menangis okey nak panjat ni.  Masa turun slide2 je.  Or kalau kasut grip bagus, u oll lari je lah.  


Matahari pun tak berapa nampak.  Almaklum jerebu.  Mujur saya panjat sabtu.  Kalau ahad, hujan..jalan pun licinlah.  Lagi x best.


Ini 2nd time saya panjat.  Akhirnya sampai juga ke batu yang menjadi puncak Bukit Broga.  Tapi saya tak panjat.  Malas.  Nak kena panjat tali tu.  Kena tunggu giliran lak tu.  Lenkali jelah.  Itupun kalau saya rasa nak panjat lagi..huhu.


Ha..inilah artis yang saya maksudkan.  Kenal ke?  Dia kata, "Kak, lobang hidung saya ni satu Malaysia kenal kak"  Korang kenal tak?"


Sapa lagi...si Aizat AF lah.  Dia panjat dgn geng2 dia.  Ada camera semua.  Kitorang jumpa masa dari dekat signboard bawah lagi.  Panjat sama2...tapi tak bergambar.  Bila dah smpi puncak barulah amik pic sama2.  Seriously dia sangat friendly dan saya  kagum dengan dia yang dpt menurunkan berat badan.  Slim betul.  Incredible sungguh.


Naik setengah jam, turun pun setengah jam.  Ni masa balik.  Masing2 dah keletihan.


Pastu singgah umah kakak opismate yang pakai tudung pink tu.  Makan spaghetti...fuh..mmg seronoklahkan.  Budak2 dah start tanya projek lain.  Hmm..x taulah lagi.  Maybe will set one activity before puasa.  Budak2 ni semua kebanyakkannya commited dgn kerja.  Sesekali outing begini mmg seronok.  Karaoke sudah, hiking sudah.  Lepas ni banyak lagi outing2 lain yg saya akan cuba anjurkan.  Take care semua.

20 comments:

wah leh tahan fit gak ko dee...aku ni badan je kurus, tapi buat bende2 mcm ni mau lelah aku wakkakakaak...

bertuah hah dpt jumpe aizat hah...kelas gituuuu......
 
tak pernah panjat bukit broga lagi..
wahahaha~
 
kalo i takat kaki bukit jer kot lepas hehehehe....
 
salute kt ko kak... kalu dana mmg takde lah nk panjat2 nih semput mak... heheheh
 
kty penah panjat bukit broga sekali je..ntah bila ler nak naik lagi..cam tak larat jer..

penah jumpa aizat live..mmg ramah..
 
rajinnya singkirkan lemak
 
nak panjat jugak! dah lama plan tp tak ter jln lagi plan ni :)
 
Boleh tahan ko DEE...panjat Broga Hill..akk ni badan dah naik mcm ni panjat Bukit Antarabangsa jer lahhh...
 
wahhhh bestnya.. pernah plan nak naik broga hill tapi belum kesempatan..
 
agaknya tu tips aizat slim
panjat bukit selalu...hik3


kat mana bukit broga nin?
 
Bestnyaa panjat bukit.. kena cukup stamina kalau nak memanjat nie.. :)
 
fuyooo..bagus la ko dee selain memesrakan sesama hopis dpt gak kuar peluh wat xtvt camnie..

kurus btl aizat dlm ni mak aih..tegarrr lah dia
 
bagusla aktiviti camni mmg adventure...siap cuba retis lagi...kelassss
 
fuh tabik springlah kat u. tak larat nak daki pun sampai juga ke puncak, hihi
 
mmg menguji mental n stamina ni kalau panjat bukit nie...:-)
 
Bestnyer panjat Bukit Broga, teringin gak 1 hari nanti :D
 
Dee...next time i nak ikut boleh?
 
wahh seronok nye jumpa artis kat sini...

oo kurus gile dia skrang... berjaya menurunkan berat badan....
 
wahhh best la dee...yup kagum dengan aizat
 
Kurus betul aizat skrg ni kan sis...