Friday, August 12, 2011

Petola Vs Labu Air..

Google Image - Labu Air

Wah..dah macam rancangan mari mengenal sayur.  Takpe2..kita belajar sama2.  Ini kes suami sayalah ni.  Saya ni bosan tau balik2 sayur yang sama.  Saya pun cakap kat dia, nanti kalau saya masak labu air, takut dia tak makan.  Kalau tak silap saya mula2 kahwin dulu pernah masak labu air.  Tapi dia tak sentuh pun.  Dia beriyer2 cakap yang dia makan.  Jadi semalam saya pun beriyer2lah beli labu air ni untuk dijadikan juadah berbuka puasa.


 Google Image ~ Petola

Bila suami tengok je sayur dalam mangkuk, terus dia tanya.  Ni sayur apa?  Labu air lah.  Kata makan.  Eh, yang saya cakap tu petola lah.   Ah..sudah.  Saya bertegas cakap yang saya masih ingat apa yang dia cakap.  Dia makan labu air  Saya pun tanya berulang-ulang kali hari tu sebab takut salah dengar, nanti dia tak makan.  Sekali hamek, mmg dia tak makan pun.  Bengang pun iyer jugak..tapi saya terus buka google image dan cakap kat dia.  Ini labu air, ini petola.  Suami saya jenis yang tidak mahu kalah, jadi dia cakap yang dia mention sayur yang kedut2 aritu.  Argghh..sudahlah takmoh dengar alasan.  Dah salah tu salahlah, denial betul.  Saya tak mau masak petola, sebab saya tak makan petola...hahaha.  Saja balas dendam..kehkehkeh.  Hari ni..makan meehoon goreng sudah..jangan sawi dia cakap kailan sudahlah..hahaha.  Yang pelik, dia tiap2 minggu masak catering orang kahwin...hahaha.  Oklah, bye!


29 comments:

hehehe.. samalah.. hubby pon sgt memilih nak makan. jangan kata labu air, petola air pon dia xmakan.. Tapi saya suka petola air tu...
 
dua2 zr x penah makan huhuhu
 
hahahaha lawak la kak dee ni..
 
keh keh~~tu belum jumpa peria lagi~kalau tak habis kompius~~
 
keh keh keh ...tegelak aku korang laki bini ni tauuu hehehehe....

aku suke gak sayur2 gini dee...buat masak air kan...letak suhun...sedap menghirupppp...budak2 pun suke....
 
fetola yer..
kiranya hubby silap sebut sayur lah.
memang slalu jadi tu kak.

try tanya peria dia makan ker tak? pasal ada 'peria katak', 'peria biasa' n 'pria terhebat' macam dalam lagu indonesia tu heheheh:D
 
ai plak kompius peria ngan petola

muahahaha
 
penah makan labu siam..
sedap wooo! :D
 
lelaki mmg slalu cmtu kan.taknak ngaku.cik kitol pun sama smpai kdg2 rasa nk bli perakam suara je buat bukti..
 
alamak,
dua2 wanie x mkn,
mcm mana tue,
sbb tue x brapa nak tahu sgt,
hihihihi
 
Tak penah lagik makan labu air.. gitu..adess.. :)
 
2-2 tumis air sedap ni. pastu cicah lak dgn budu...mkn nasi tambah-tambah gitu ;)
 
hehehehe funny lah u hubby & wifey...
SH pun byk gak pantang larang dia...
jadiknya cam boring kan masak benda yg sama je...
 
org lelaki mmg cam gitu kalau takde alasan yg kukuh bukan senang nak menang...tp dua2 sayur ni sedap & lebih kurang sama jerkan...
 
hehe....saya dah suami pun ada masa bertekak macam tu...

saya suka petola, tak suka labu air..:)
 
hubby lia tk memilih..apa yg lia masak semua dia balun..hehehe
 
lelaki mmg camgitu dee.. ego. x mahu kalah.. benggang kdg2 tu kan.

kelakar la rizal.. tersalah sayur la ni.
 
labu air mcm xpernah mkn jer..petola pernahlah..tp petola bkn fav syur sy...
 
nor tak reti makan ni sis..tapi kalau tak silap petola ni kalau dikeringkan boleh buat berus badan erk? yang macam jual kat bodyshop tu.
 
uncle langsong tak kenal!
 
2-2 pun sedap.. kalau aku panggang ikan dulu pastu tumbuk ikan baru lah masak ngan labu air or petola...

[laki aku pun asyik2 belis sayur campo-bosannnn]
 
2 2 sedap..
Lyn suka masak labu masak air..
klu petola suka goreng dgn lada..
sedapppp kak...
 
hihihi xmo ngaku salah tu kan.
hubby yati plak mmg jenis mkn sayur putih mcm
bunga kobis or taugeh..kaler ijau mmg tak sentuh hehe
 
suami akak simple je jangan masin udah.kalau dua benda tu masak , wat sambal belacan, goreng ikan masin mabeles.
 
hehe...dua-dua ni xmkan...xsuka syur2 gini..hehe
 
org n9 dogey.. heheheheeh

kundur dgn labu air sama x?
 
dedi amani pun sama..dia agak cerewet skit klu nak masak2 sayur nie..paling senang..sawi sudah..kekekekke
 
ehehheheeh
 
owhhh pic 1st tu labu air rupanya....