Tuesday, August 23, 2011

Sampul Duit Raya..

Ada orang tak dapat sampul duit raya ni sampai kena beli kan.  Nasib saya baik..tiap2 tahun ada orang bagi.  Ni dapat kat Jakel masa beli tikar RM19.90 tu.  Jadilah..dapat sepaket je, kawan saya dengan muka tak malunya mintak lagi sepaket..hehehe. 
Lepas tu dapat pulak dari Bonia.  Saya tak shopping apa2.  Tapi anak buah kerja kat Metrojaya Midvalley, kawan dia yang bagi ni.  Cantik sangat2.  Ni untuk duit note yang besar2 je..yang singgit2 xleh masuk sini..hehehe.
Kalau dah kerja kat Metrojaya tu..dah tentulah dapat Metrojaya punya.  Berlambak2.  Eh..yang ni dpt sikit je..yang last year punya berlambak2.  Tapi dah habis orang mintak.  Orang mintak 2 paket, kitorang bagi 10 paket sebab nak habiskan.  Lupa lah nak promo kat blog awal2..kalau tak sapa yang tak dapat lagi tu, leh ar saya bagi sampul duit raya ni.  Lepas tu janganlah lupa kirim balik yang 'berisi' kat saya ye..hahaha.

P/S:-  Amalan memberi duit raya patut dihentikan...itu kata manager saya.  Zaman dia kecik2 mmg takde orang bagi duit2 raya ni.  Zaman saya dah dapat..orang lain dapat 20 sen saya dapat 50 sen.  Sebab saya 'special'.  Sapa setuju dengan manager saya tu sila angkat keyboard!!

28 comments:

ala..setahun sekali kan..apa salahnya bersedekah....
 
saya isi dalam sampul surat je~keh keh~~
 
eida pun setakat nie sampul raya memang xjadi masalah la...sebab company kan buat keja tuk bank..so dapat dari bank2 yang kitorang providekan service la...hmmmm rasanya xperlu la kot hentikan amalan bagi duit raya nie..
 
sampul tak cukup lagi nie...adeh!...nasib baik ada sampul dari Dumex coz' beli susu Batrice...jadi ler ada 4 paket tu.....

alahai....setahun sekali jer Dee..anggap macam bersedakah kat bebudak kan...jadi ler..
 
lieya plak tahun lepas punye sampul byk lagi wakakaak...so gune yg tu...pastu dok soping kat alamanda ari tu nak dekat 10 peket sampul dpt...cukup le tu kott....
 
btl dee..aku ckp kt laki sampul bonia ni exclusive jd x ley bg budak2..rugiiii
 
nak sambul bonia tu eerhhh... hehehehehe
 
tak tau nk komen la sis bab bos sis tu..bagi dut raya skng ni mcm dah jadi suatu kemestian, bagi seikhlas hati ok kot.
 
sis, tajuk kita sropa...cuma inti dia lain skit hehehehe....
 
Kty , nasib company along ada kasi ..
 
Niat sedekah kat bebudak jer Dee... Bagi bebudak hepi..hehehhe
 
eemmm sampul duit raya ni.. kita punya thn lepas pun ada lagi..
bab bagi duit tu.. ala.. kan setahun sekali.. kira bersedekah je la kan
 
oo yer ker zaman bos ko dee xde bagi duit raya?? tahun bila tu x pernah dengar plak.
 
Sampul buruk takpa, yg penting isi nya lawa...keh keh keh
 
me too tak koser nak beli2...tp kalau dihentikan cam tak meriah pulak ...dulu kalau besar dah tak dapat..la ni makin besar makin tinggi pulak nilai duit raya hehe
 
bukan setakat keyboard je, dgn pc sekali angakt...hehhee

takpelah, sedekah demi memeriahkan dan megeratkan hubungan kan...


btw, salam kenal n i folo :)
 
sampul dah kira cukup la..duit nak mengisinya tak tau cukup ker tak...
 
nor plak tahun ni pakai yg jabatan punya je. ada gak free bila shopping aritu.
 
setahun sekali bagi kat budak2..
sure dorang happy...
 
setuju!!! hahahhaa tapi sebenarnya boleh jek kasi dekat saudara terdekat...patutnya diterapkan bila hari raya wajib bersalaman dan bermaafan bukan minta duit raya gituw...
 
saya biasanya recycle je mana yang ada ;)
 
nik guna je thun lps punye...hee
 
Jakel? eh ngape ku tak dapat? hukhukhuk
 
jgn lupa simpankan duit raya utk wanie sama yer,
hihihihi
 
kite pyer metrojaya kaler pepel.. naper tak sama ek?
 
sy pun sampul xyah nk beli2...opis bg..yelah kita deal ngan bank kan so dornag kasi free..lg pun abg sy keje bank kalu xcukup minta je kat dia..
 
pagi semalam dengar radio IKIM,
sebaiknya amalan bersedekah mcm bg duit raya ni bg dlm bulan puasa, baru lah dpt byk pahala :D

jom kita tukar, bg duit raya sehari sblum raya..amacam???
 
cantik sampul raya jakel tu. salam aidilfitri sis ;)