Wednesday, September 14, 2011

Central Market Dalam Kenangan..

Before pergi Kuching aritu, saya ada singgah ke Central Market atau CM.  CM ni memang tempat menyimpan banyak memori2 indah sewaktu saya bersekolah dulu.  Maklumlah, sekolah tengah bandar.  Saya sekolah sebelah Masjid Negara tu je.  Saya pulak mmg naik public transport.  So, kalau nak balik, mesti ke Bus Stand Klang, jadi kalau tak McDonald Dayabumi, CM lah tempat kami lepak.  Sambut birthday pun kat sini.  Kami tak ponteng tau tapi lepak lepas waktu sekolah.  Alah, mak ayah saya tau..hehehe. Masa tunggu result SPM kerja pulak di Baskin Robbins Central Square belakang CM ni.  Memang byk memori lah.  Tapi CM sekarang jauh bezanya dengan CM dulu.  Sekarang, makin cantik, makin bersih.  Wajib tau pose depan pintu tu..hahaha.  Tunggu boyfriend dulu pun depan pintu tu jugak..hahaha.
Misi saya di sini ialah mencari fridge magnet yang cantik2 dan juga topi utk pergi melancong.  Tetiba terdengar mat dan minah saleh gelak terkekeh2.  Ler..buat fish spa rupanya..hahaha. 
Group yang ini lagi kecoh.  They really had fun. 
Dulu lepak CM, makan kat food court je.  Hari tu saya lepak di Old Town White Coffee.  Eh, Secret Recipe pun ada.  You all, kalau nak cari FM cantik2..terjahlah CM.  Banyak pilihan dan menarik2 tau.  Ok, chow dulu.  Bye!

31 comments:

Wowww..tu betul2 sekolah tgh bandar, sebelah Masjid Negara. Saya selalu bayangkan mesti susah cikgu2 ngadap jem kalau kena ngajar kat sekolah macam ni..hehehe

CM...hmmmmmlama gila saya tak pegi!
 
Salam kenal.
 
dah cantik yerk..lama giler tk kesana..tp tui cm tu dulu tempat blind date..heheheh
 
teringat dulu..masa eida duk kat seremban..tiap kali turun kl..CM la menjadi tempat perjumpaan..sebab bas tue stop depan CM..
 
dolu selalu me terjah CM gak sis...
coz opis kat dayabumi...
tapi now dah lama tak jejak kaki ke situ :)
 
cm jugak tmpt aku lepak lepas habis belajar kat cosmopoint kak. lepak kat fud kot tu la.. eh, kawan aku pun ada keje kat situ la kak.. ke saing keje ngan kau.. kenal tak nama adina.. mcm tomboy skit

byk kenangan kat situ..
 
dah lama giler tak pergi CM. dulu kalau balik kg bas rapidkl akan berhenti kt CM so jalan2 dulu kt situ sebelum pergi Pudu..harus pergi satu hari nanti
 
fish spa dia mahal tak?
 
thn 80-an....CM.. bustand klang.. daya bumi... memang hapening dolu.... kalu geng rempit nih.... daya bumi tu la port nye.... itu je la satu² nye bangunan tinggi kat kl nih pada waktu tu.... memang byk kenangan kat CM...

dari pasar besar kl.... akhirnye jadi tempat cantik plak.. huhuhu.. sungguh tak sangka...
 
teringat zaman bercinto dulu.. CM lah tempat nya..hee
 
nor dah lama tak jejak kaki kat sini sis. meh la kiter wat jumpa2 kat sini..hahaha...
 
ish dee, entry ko ni mmg mengimbau kenangan aku mude2 dulu...zaman jadik budak uitm dulu...rajin laa aku ke CM dulu jalan2 kl he he he...skrang ni dah lame tak pegi wei...ade mkn tahun gak aku tak jejak kaki kesane nie....
 
kalau g CM sure jd rambang mata.. suke btol tgk brg2 kraf yg ade... tp... duit tak de.. ahahaha
 
Dulu masa sekolah tuisyen kat Kasturi dekat jerk ngan CM.. pas abis tuisyen jln2 kat CM plak..:)
 
mmg kenanganla....dulu masa school selalu lepak sini hehe
 
Bertahun gak lah tak gi CM. Zaman skolah & zaman blajar komputer kat cosmopoint dulu slalu gi sini.
 
Pegi cm ni bole release tension.... Best kan.
 
hehehe.. iyra lagi la.. da lama kot x jenguk sini.. nk kena g wat photoshoot la tempat2 camneh.. lagi satu muzium pon da lama x jejak.. last g zaman skolah.. ada plan nk buat lawatan ke muzium???kuikuikui~
 
lama betui tak pi sana

lepas sekolah dulu pun
selalu gak makan nasi daun pisang
di restoran mamak tingkat 1 dgn
sahabat lama nama nana :)
 
yup....
tempat dating..
 
BBGS lagi tgh bandar kan..sampai dah tak wujud dah skolah tue huhuhhhhh
 
hari tu lalu CM waktu mlm..
dah cantik dr luar..
dlm tak tau lg...
 
aku dah lamaaaa tak ke sana..
 
amboi byknya mmori kt CM...
sjak kawin sy t.pnh lngsung pg CM tuh ms anak dara, hari2 heheh
 
CM memang dalam kenangan. masa sekolah menengah suka jenjalan ngan kawan-kawan kat sini.Masa tu daya bumi berdiri megah lagi.
 
Memang... ma pun suka keCM. Last sekali ke CM, lepak2 dengan arwah suami.. Alamak, nostalgia jugak!
 
mmg tmpat kenangan sy jgk tu dee..maklumlah masa sy sekolah sy tuisyen kat Kasturi berhadapan nagn CM tu. Pusat Tuisyen Kasturi. Dee tau kot...

kat situ sennag nk cr magazine obersea mcm smash hits lah sbb tahun 95 -96 mmc tu kan femes band boys..

kenangan betullah situ...lama dah p cm, mmg dah cntik kat sana...
 
pergh!! pocket pung zaman dulu dok lepak kat situ tengok orang nyanyi pepetang.
CM dlm kenangan
 
hmm.. nostalgic! the last time i've been thr was..cant recall.. lama sgt dah x singgah CM!
 
thanks update-kan saya..pergi tahun lepas tapi tak masuk habis sebab dah mlm masa pesta tanglong hehe
 
skg CM dah bestt! jauh beza waktu zaman kite dulu2 around 80's!

btw ternampak roti cicah kari gorjes kat OTWC... uhuhu.. teringin plak rasanyer!