Wednesday, September 28, 2011

WW lah Sangat...

WW lah sangatkan..utk orang yg kuat bebel cam saya, mana boleh WW sangat.  Tapi nak gak sajikan gambar2 food kesukaan saya.  Ni Portuguese Grill di Food Court Oasis, Level 2, Midvalley sebelah HP.  Fav dish, pari + lala..tp yg ni ada pic udang+sotong je..hehehe.  Sedap, u oll wajib cuba.
Lagi satu meehoon sup ni kat Jalan Chan Sow Lin, Jalan Dua, sebelah Peugeot Service Centre, sederet Southgate.  Sabtu Ahad pun buka pagi sahaja.  Orang memang sentiasa ramai.  Ada lontong yg sangat sedap, nasi lemak berlauk pun.  Tapi saya paling suka meehoon sup ni.  Tambah kepak and begedil, harga up sket..hehehe.  Teh tarik kat sini pun sedap.  Cuba..jangan tak cuba. 

Oh, nasi lemak Ipin Kari Telur ni kalau saya tak pekena sebulan sekali boleh jadi ketagih, kempunan dibuatnya.  Jaranglah jumpa orang meniaga nasi lemak ada lauk kari telur, kari fishball dan sambal ikan.  Ikan tenggiri kecik2 kot.  Saya tak pernah order.  Yang saya punya favourite, kari ayam drumstick, kari telur dan sambal banyak2.   Serius sedap.  Berniaga hari weekdays je kat tepi Wisma Cosway,  And kalau pergi mmg orang queue je..tp don't worry, service sgt pantas.  Fav saya dan Ikiqzalia..kitorang selalu gak dating bfast sesama bila2 rasa teringin..hehehe.

Rasanya yang ni lah yang Dr Singa dok cakap ngan saya dia suka makan daging/ayam+kicap+telur.  Serius, menu ni rupa buruk sket, simple giler.  Tapi sedap.  Kalau nak order pun saya cakap, nak daging+kicap+telur.  Takde nama specific.  Ni dijual di kedai berhampiran rumah saya.  Kedai tu terletak di antara sederet kedai di tepi Sungai Klang.  Tapi kedai ni tutup awal.  Nasib baik dapatlah makan, nasib tak baik nganga.  Berselera giler bila makan ni ngan nasi panas, tapi jgn lupa mtk sup kosong.  Eh..ada juga cili api dan kacang pjg serta carrot dlm ni.  Mana rumah saya?  Sebuah kondo di tepi Midvalley..hahaha.  Tengok,  saya mana boleh WW...sebab byk sgt nak citer.  Oklah, selamat berWW ye.  Bye.

20 comments:

leh jd duta jalan2 cr makan ni...akan dtg leh buat reference jugak mane nk cr tmpat makan sdp kt kl...pssstt...cik kitol keje kat saudi...bukan indon :)
 
yum...yum...sume nampak sedap dee....betul laa nasi lemak kari telur tu mmg unik...mane ade org lain jualkan.....
 
aduhhh...gmbar 1st tu sgt pengsan hahahahaha..sedap!!!
 
walawei..nampak sedap sis. nor dah lama hilang selera makan. hihi..ok gak bleh kurus sikit
 
ikan bakar portugis kat Midvalley tu memang glamer, dari zaman food court nya kat tempat lain, sampai ke food court sekarang, saya mesti pergi. Minah indon yg kerja tu pun sama aja, tak tukar2..hahaha
 
WW macam karangan SPM.. hahaha..

sedapnya akak.. cam terliur lak ai tgk makanan neh...
 
menu last tu special lah sis...
tul rupa xde tapi rasa mantopssss...
 
sedapnye tengok mihoon sup tu..trs rase lapa..he3
 
baru jmpa blog ni hr ni..nape xjmpa dr dulu..best jugak baca..nnt aku nak suh husband beli mihun sup tu..dekat ngan tmpt kerja dia..hehe..
btw..salam kenal.. :)
 
mcm nak buat je kat umah nnt daging+kicap+telur+kcg pjg+carrot tu...


kalau aku jadik buat nnt aku publish...haha!!
 
bila ko nak bawak aku gi cuba daging kicap telor tu?
 
asal masuk blog dee mesti pasal food...lapar lapar..tuan blognye kurus je, tukang tengok blog ni juga yg bam bam
 
nasib baik dah lunch!!!sedapnya
 
Nyum2 sedapnyaa..tgk.. makanan tuh semua.. :)
 
ni namanye derhaka WW ok!

ahahaha....
 
teringat komen2 dee sebelum ni...dee memang pengemar udang...haruss pic pertama tu gambo undang hahahahah...perghhh mcm2 jenis yg tak pernah rasa nehhh
 
menu yg last tu leh try masak kt umah.. nampak cam senang je.. sedap x sedap belakng kira la kan.. hiks..
 
oooo rasanya kedai meehoon sup nie la kawan eida selalu bagitau tue...
 
bolh jadi model elle nih.... posing maut nyee.....
 
lapar perut saya tengok makanan2 ni semua..nak pergi makan lah dulu...hehehehe